Apple iPad Pro – tablet biznesowy z (prawie) 13-calową matrycą

Franek   9 marzec 2016   Możliwość komentowania Apple iPad Pro – tablet biznesowy z (prawie) 13-calową matrycą została wyłączona

Marka Apple pod koniec 2015 roku wprowadziła na rynek nowość – duży tablet biznesowy z matrycą o przekątnej 12,9 cala. Tablet działa pod kontrolą systemu iOS, charakterystycznego dla niewielkich urządzeń mobilnych. Czym Apple iPad Pro wyróżnia się na tle konkurencji? I czy rzeczywiście jest rewolucją na rynku tabletów biznesowych?

Pierwsze wrażenie

Aple iPad Pro dla stylowych biznesmenów

fot. Apple

Fani amerykańskiej marki Apple na premierę Apple iPad Pro czekali już od dawna. Wyróżnikiem tabletu jest duży ekran o przekątnej 12,9 cala (takie wymiary ma wiele laptopów hybrydowych, w sektorze tabletów to nowość). Matryca wykonana została w bardzo wysokiej rozdzielczości (2732 x 2048 pikseli), co zapewnia ostry obraz i dobre odwzorowanie szczegółów. Cała konstrukcja waży zaledwie… 712 gramów i jest bardzo smukła (boczna ścianka ma 6,9 mm).

Specyfikacja techniczna

Urządzenia Apple iPad Pro otrzymały o wiele mocniejsze komponenty od swojego poprzednika, czyli iPada Air 2, który dotychczas był wizytówką marki w sektorze profesjonalnych tabletów dedykowanych użytkownikom biznesowym. Producent wykorzystał tutaj nowe procesory z rodziny Apple A9X. Są to jednostki o częstotliwości taktowania sięgającej 2,2 GHz. Wsparciem dla procesora jest pamięć RAM o pojemności 4 GB. Za grafikę odpowiada karta zintegrowana z procesorem – PowerVR.

Tablet Apple iPad Pro wydajnością dorównuje wielu popularnym modelom tradycyjnych laptopów. Dobre komponenty z powodzeniem poradzą sobie ze wszystkimi aplikacjami biurowymi, a duży, matowy ekran zapewni doskonałą widoczność obrazu.