Marka Apple pod koniec 2015 roku wprowadziła na rynek nowość – duży tablet biznesowy z matrycą o przekątnej 12,9 cala. Tablet działa pod kontrolą systemu iOS, charakterystycznego dla niewielkich urządzeń mobilnych. Czym Apple iPad Pro wyróżnia się na tle konkurencji? I czy rzeczywiście jest rewolucją na rynku tabletów biznesowych?
Pierwsze wrażenie
Fani amerykańskiej marki Apple na premierę Apple iPad Pro czekali już od dawna. Wyróżnikiem tabletu jest duży ekran o przekątnej 12,9 cala (takie wymiary ma wiele laptopów hybrydowych, w sektorze tabletów to nowość). Matryca wykonana została w bardzo wysokiej rozdzielczości (2732 x 2048 pikseli), co zapewnia ostry obraz i dobre odwzorowanie szczegółów. Cała konstrukcja waży zaledwie… 712 gramów i jest bardzo smukła (boczna ścianka ma 6,9 mm).
Specyfikacja techniczna
Urządzenia Apple iPad Pro otrzymały o wiele mocniejsze komponenty od swojego poprzednika, czyli iPada Air 2, który dotychczas był wizytówką marki w sektorze profesjonalnych tabletów dedykowanych użytkownikom biznesowym. Producent wykorzystał tutaj nowe procesory z rodziny Apple A9X. Są to jednostki o częstotliwości taktowania sięgającej 2,2 GHz. Wsparciem dla procesora jest pamięć RAM o pojemności 4 GB. Za grafikę odpowiada karta zintegrowana z procesorem – PowerVR.
Tablet Apple iPad Pro wydajnością dorównuje wielu popularnym modelom tradycyjnych laptopów. Dobre komponenty z powodzeniem poradzą sobie ze wszystkimi aplikacjami biurowymi, a duży, matowy ekran zapewni doskonałą widoczność obrazu.